Päivitetty

- lisätty pikkujoulumme päivämäärä 25.3.2024
- lisätty tulevat tapahtumat yhdistyksen ja muiden tahojen 18.3.2024
- lisätty mainos, talviretki Kairosmajalle 16.1.2024
-lisätty Toimintakeskus Hupelin treffi-ilmoitus 2.2.24
- lisätty 15.2.2024 treffit ja vuosikokous Keuruulla, treffit Kuturannassa, Lohenpyrstössä, päättäjäiset Kiponniemessä ja joulujuhla Evankelistakodilla

”JUHLIMAAN TULKAA…!”

Kun seuraa eri yhdistysten ja järjestöjen menovinkkejä, niin marras-joulukuussa ylivoimaisesti suosituimmaksi näyttää nousevan pikku-joulu! Toki jo aikaisemmin eri marketit ja tavaratalot tarjoilevat asiakkailleen joulumusaa sen kaikissa muodoissaan! Vaikka uusia veisuja tulee vuosittain lisää, niin siitä huolimatta ne vanhat sukupolvelta toisille säilyneet joululaulut halutaan kuulla yhä uudelleen! Tutut sanat ja sävelet luovat tunnelmaa, jossa ne ”Arkihuolet” pyritään siirtämään hetkeksi syrjään! Juhlahumussa se kuuluisa pääasia jää kuitenkin valitettavan usein liian vähälle huomiolle! Harvemmin pysähdymme miettimään otsakkeeksi valitun laulumme sanoja; ”Toivon täyttymisestä!” Mistä toivosta siinä on kysymys? Ei ainakaan siitä, jossa toivoa pyritään pitämään yllä toiveajattelun keinoin! Ei, vaan sen perustana on joulun todellinen sanoma, jonka laulumme kertoo; ”Kirkkaana loistaa meille uusi aamu, syntymäjuhla on Jeesuksen. Taivaasta saapui Sana ihmiseksi…!”  Tästä tapahtumasta kirjoittaa apostoli Johannes; ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Ja me katselimme hänen kirkkauttansa, sen kaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä. Ja hän oli täynnä armoa ja totuutta!” Meiltä useimmilta saattaa unohtua se, että armoa emme voi oppia tuntemaan muutoin kuin tuntemalla totuuden itsestämme ja Jumalasta! Joulun sanoma ilman meidän syntiemme tähden ristiinnaulittua Jeesusta on toiveajattelua ja lastenloruja! Sanoma armosta, vailla sovitusta on samanarvoista höpötystä! Sen vuoksi todellinen syy juhlaan alkaa vasta silloin ihminen saa Jumalan voimasta syntyä uudelleen ylhäältä ja saa sisimpäänsä elävän toivon ja rauhan Jumalan kanssa!

 

Siunattua Joulun aikaa kaikille!

Esko Räsänen